Domluvíme spolu workshop? Zavoláme si? →
výukové obsahy | školení pro oblast školství | konzultace IT ve škole
informatika pro základní (střední) školy - např. Národní pedagogický institut (modelové příklady do informatiky v kontextu nového RVP);
umělá inteligence - AI dětem (kurikulum umělé inteligence - informatika pro 2. stupeň ZŠ); obsahy do AI aplikace Tiny;
kyberbezpečnost - netknights.cz; soutěž v rámci KPBI (KPBI.cz);
digitální wellbeing - vznikající koncept "Stabilita" - fyzickou aktivitou (reálnými zážitky) k nalezení a podpoře stability v práci s digitálními technologiemi a v digitálním prostoru.
Úvod do AI a její role ve vzdělávání
Pedagogové se seznámí s definicí umělé inteligence, její historií, strojovým učením a praktickými aplikacemi v různých oborech, včetně vzdělávání. Budeme diskutovat o tom, jak AI mění způsob práce a myšlení. Představím nástroje AI, které mohou učitelé využít ve své praxi.
Digitální hygiena a prevence „brain rot“
Zaměříme se na problematiku „brain rot“ a digitální únavy u mladých lidí. Projdeme si typické projevy a aktivity, které k tomuto jevu vedou. Představím strategie prevence a pomoci, včetně digitální hygieny, rozvoje seberegulace, zdravých pohybových aktivit a podpory kreativity.
Aikido jako nástroj pro rozvoj vnitřního klidu a koncentrace
Propojím principy Aikido s prevencí digitální únavy a podporou wellbeingu. Aikido, jako vědomá a eticky ukotvená praxe, působí na celý nervový systém a emoční vývoj. Vysvětlím, jak Aikido snižuje stres a posiluje emoční stabilitu. Zdůrazním specifické psychologické přínosy Aikido, jako je obnova pozornosti, seberegulace emocí a stresu, vnitřní motivace, bezpečný sociální kontakt a tělesné zakotvení v současné době "digitální bouře".
Metodiky výuky AI v informatice, mediální výchově, kyberbezpečnosti pro základní školy (1. i 2. stupeň)
koncept kurikula AI dětem; organizováno přes organizaci AI dětem (kontakt Klára Pavlasová: klara.pavlasova@aidetem.cz)
vybavit pedagogy dovednostmi pro práci v digitálním prostoru (digitální kompetence, wellbeing);
podpořit jejich vnitřní rovnováhu a kritické myšlení;
pokusit se nastínit "cestu učitele" v kontextu informačních technologií a umění, v jejímž centru stojí vždy člověk.
základní myšlenkou je ladit vztah člověka a digitální technologie tak, aby obě složky vytvářely dovednostní a znalostní rámec pro kvalitní rozhodování, jistotu, klid a směřování člověka v digitálním věku;
pojímat práci s moderními digitálními technologiemi jako umění;
přizpůsobit obsah Vašim konkrétním podmínkám.